Söndag



Usch, varför går helgerna alltid så fort. Man hinner ju knappt sätta sig i soffan, innan det är söndagskväll och bara några timmar kvar till läggdags. Alltid likadant. Alltid har man för mycket inbokat och hinner aldrig att bara vara. Även om helgen har varit hur bra som helst, känner jag att det hade varit skönt med en helgdag till, till att bara vara. En kopp te och en bra bok. Jag skulle baka den där saffranskladdkakan jag har suktat efter. Ja ni vet, sådant man borde göra en söndag. Inte som vi har gjort idag, flängt till Väla och städat.

Eftermiddagen/kvällen har vi spenderat hemma hos Kims föräldrar, med alla syskonen och alla Kims syskonbarn. Alltid lika mysigt. Emma, Ina, Sam och Wilmina är dem sötaste och finaste barnen som finns. Helt underbara. Det bjöds på dansk soppa med klimpar, allas favorit. Det praktiskt taget slåss om klimparna i soppan. Jag försökte hålla mig utanför, och åt mig istället mätt på den andra huvudrätten, kycklingtarteletterna. Gott och trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0