Skön start på dagen



Bästa morgonstarten efter en tiotimmars prinsessömn, är en skön powerwalk med nyladdad Ipod. Skön musik i öronen och full fokus framåt. Brakfrukost på det och du har hela dagen framför dig. Härligt värre. Sådär härligt har jag startat både lördag och söndag morgon den här helgen. Dock har vädergudarna varit på extremt dåligt humör och envisats med regn och rusk, men det finns väl egentligen inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller vad är det nu man säger? Jag har dessutom invigt mina nyinköpta hantlar som jag har runt handlederna när jag powerwalkar, mina gamla var så sunkiga att jag var tvungen att slänga dem. Med hantlar så förbränner du upp till 10 % mer på en timmes powerwalk, inte illa. Flåset kommer upp snabbare och svetten rinner längs ryggraden. Armarna blir dessutom vältrimmade på kuppen, och det är ju aldrig fel. Hoppas ni har en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Helén

Vad kul att du börjat med power walk igen. Jag är också ute och går en hel del. Så jag tyckte det lät väldigt intressant med hantlar på armarna. Jag skulle verkligen behöva träna armarna mer. Var köper du sånna och hur ser dom ut? KRAM!

2010-10-24 @ 16:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0