Mot Umeå




En weekend i Umeå i självaste Norrland var vad som väntade i fredags morse. Min kära broder har sedan drygt fyra år sedan bosatt sig uppe i norr. Där bor han tillsammans med sin sambo Johanna och deras fina och dyra raskatter. Två timmars flygfärd och man har sparat in två dygns bilfärd, helt klart värt varenda krona. Vi hade fått direktiv om att packa ner varma kläder, då den första snön hade fallit från himlen dagen innan. Tur jag hunnit införskaffa mig min varma parkas för brr vad kallt det var när vi steg av planet.

Fredag och dag 1 i Umeå tillbringades på stan. Och jo, där fanns faktiskt en och annan bra affär. Norrlänningarna, de kan mode de också. Hade plånboken varit lite mer välfylld hade jag köpt på mig både det ena och det andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0