Kettlebell



Idag har jag invigt mitt träningskort på Helsingborgs träningsanläggning. Som medlem får man träna både i Ängelholm och i Helsingborg. Min kära kollega, Caroline har, till min stora glädje, nu skaffat träningskort på akademin i Helsingborg, så vi kan träna tillsammans. Så idag begav vi oss på vårt första gemensamma pass, ett Kettlebellpass. Jag har ju några kanonkulor hemma som jag använt lite då och då, allt för sällan dock, så det skulle bli intressant och gå på ett pass för att förnya sig lite och återfå kanonkulemotivationen. Men jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag trodde det skulle vara mer koncentrerat på fettförbränning och kondition, men passet riktade sig nästan uteslutande mot ren styrka. Jag ville ha mera swing. Programmet som jag har hemma är betydligt mer krävande, och svetten riktigt droppar de sista minuterna. Klart musklerna fick arbeta idag, särskilt mina stackars svaga axlar, men jag hade önskat lite mer puls. I kombination med till exempel ett spinningpass skulle detta passet vara perfekt och jag kommer med stor sannolikhet att prova det igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0