Gratängtrenden är utbytt


De amdra tyckte jag såg ut som en tönt, med gitarren på magen. Den skall ju sitta på höften, för att du skall se cool ut, som en riktig rockstar, jada jada...

Min finaste kollega sedan tiderna på Matz skor och jag har av någon konstig anledning fått för oss att alltid bjuda på gratäng när vi ses. Gratängmys har helt enkelt blivit våran grej. Men igår bytte de trenden, till en gryta. Det var tur de fick så gott betyg, för annars hade vi protesterat.  Vi tillbringade hur som helst gårdagskvällen hemma hos Paulina, Peter och deras fina dotter Maja. Vi åt god kycklinggryta och crème brulé till dessert. Både jag och Kim tog om tre gånger av grytan, så det var ingen tvekan om att den gick hem. Gratängkvällarna är härmed utbytta till grytkvällar, av initiativ av Paulina. Vi spelade Buzz och skrattade åt våran okunskap, spelade guitar hero och hade en mycket trevligt. Nu gäller det att klura fram något gott recept till nästa träff, för grytan som serverades igår är svårslagen.

 


Kommentarer
Postat av: Kim

Jag vann...

2010-11-01 @ 12:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0