Fördelen med att jobba helg



Fördelen med att jobba helg är att man blir fri i vardagen. Och att vara fri i vardagen är ett stort plus, enligt mig. Den egentiden en ledig måndag eller onsdag innebär, är ovärderlig. Oftast springer den lediga helgen iväg i ett nafs. Man far och flänger hit och dit. Har hundra grejor inplanerade. Finns det tid för egentid, eller bara avkoppling, knappast. Nu menar jag såklart inte att ledig helg är fel, absolut inte, hade gärna varit ledig varenda lördag söndag, året om, livet ut. Men det jag försöker säga är att jag får ut så mycket mer av min ledighet, när jag är fri mitt i vardagen. Ärenden hinner utföras i lugn och ro. Morgonpromenaden blir av. Frukosten intas under lugn och ro. Lite pill i lägenheten. Jag läser några sidor i min bok. Träffar en vän. Njuter, njuter och bara njuter.

Idag är en sådan dag. Ledig måndag. Åh, vad jag är glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0