Stjärnsystemet

På förfrågan så kommer här en mer ingående förklaring på mitt och Kims stjärnssystem. Varje vecka (måndag till söndag) skall vi båda få ihop tre stycken träningstillfällen. För varje löprunda, spinningspass, bodypumppass, styrkepass eller vad det nu kan vara, får vi sätta en stjärna på vår rad. Tre stjärnor är alltså minimum. Om vi tillexempel bara tränar två gånger en vecka, får vi böta 100 kronor till en gemensam resekassa. Om vi bara tränar en gång, 200 kronor. 100 kronor per missad träning. Förra veckan, fick lata jag böta 100 kronor. Illa. Men den här veckan däremot, är jag på hugget. Jag har redan tränat två gånger och det sitter därmed redan två stjärnor på min rad. Träning är vidare inplanerat till eventuellt imorgon, men i alla fall till både lördag och söndag. Så är jag riktigt flitigt får jag ihop fyra stycken stjärnor. Det är inte tillåtet att spara stjärnor. Varje vecka börjas om från noll, oavsett hur många stjärnor du lyckats åstadkomma dessförinnan. Men skulle man bli sjuk får man såklart dispens från böter. En liten motivations morot för att få träningen att bli av och på så sätt må mycket bättre. Pröva du med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0