Ny vecka Ny energi



Måndag lunch och jag har redan hunnit med en husvisning, två träningstillfällen, handling, duschning och ätning. Och såklart placerat två nya stjärnor på veckans rad. Känns som en bra start på en ny vecka. Förra veckan kände jag mig som sagt lite krasslig, varvid träningstillfällena fick utebli i slutet av veckan, vilket endast resulterade i två stjärnor till mig. Men då orsaken var förkylning så ska vi diskutera om det blir böter eller inte. Men idag är jag fit for fight igen. Skönt. På träningsfronten blev det först ett tufft och extremt svettigt intervallpass på crosstrainern. Två minuters vila. Sedan 60 minuters bodypump. Mjölksyran sprutade från både ben och armar efter intervallpasset och jag som hade tänkt utmana mig själv med fler vikter idag, kände att det kanske inte var det mest optimala. Ryggen fick i alla fall sig en utmaning. De andra muskelgrupperna får vänta till nästa gång. Att jag inte utmanade musklerna med tyngre vikter, betyder inte att jag inte fick jobba idag, för det fick jag. Oj, oj, vad tufft det var. Benen skakade, biceps höll på att sprängas och axlarna skrek som vanligt med sin frånvaro. Precis som ett pumppass skall kännas helt enkelt. Nu är jag redo för veckans första arbetspass. Tjohej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0