Hundraåringen



I fredags var jag som sagt på min första träff som ny medlem i bokklubben. Boken som var aktuell var Dyngkåt och hur helig som helst, som hade gått hem hos dem flesta. Hos mig är boken en klar favorit. Det bjöds på god mat, mycket barnprat (jag kände mig något utanför som endaste barnlösa kvinnan på middagen), såklart diskussion kring boken, en massa andra tjejiga diskussioner och slutligen val av nästa bok och träff. Boken som skall läsas till nästa träff den 11 februari, hemma hos mig, är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, skriven av Jonas Jonasson. En hyllad bok som handlar om en hundraåring som rymmer från ett äldreboende. Kim har precis avslutat boken och han har skrattat högt flera gånger och gav boken högsta betyg, så det skall bli kul och läsa. Vi hade en toppenkväll och det är ju såå roligt och lära känna nya människor. Kvällen blev dock relativt tidig för mig, som barnlös kvinna fick jag tacka för mig först av alla (!?), då klockan var inställd på att dra mig upp ur sängen 05:15 morgonen därpå. Gäsp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0