Första höstjoggen

Höstens första löparrunda, check på den. Check, check och check. Fick konstiga känslor när jag spände på mig mitt pulsband och knäppte på mig Garmin. Mina prylar som under hela våren och sommaren var mina trogna följeslagare. Som under hösten, nästan har blivit som ett minne blott. Märklig känsla. Jag kan inte direkt påstå att jag saknat att ge mig ut den senaste tiden. Men oj, vad härligt det var. Eller kanske inte exakt hela tiden. När det stormade som värst och jag hade motvind (såklart) och då det kändes som om jag inte kom en meter fram, var det inga sprudlande löparkänslor som omgav mig direkt. Men annars var det bra. Löpning är en sådan befriande träningsform. Jag rent ut sagt älskar den. Det är bara du och dina ben. Pulsen som blir snabbare. Pannan som blir svettigare. Och visst är det segt precis innan, en ruggig kall höstdag som idag, med regn och blåst. Men när du väl står där, fullt påklädd och är igång, ja då är det ju faktiskt det bästa som finns. Det handlar om att komma över tröskeln. Att bara göra det. Bestämma sig.  

Och här kommer det; min träningsrunda i siffror ;)

Tid: 50:39
Distans: 8.02 km
Medeltempo: 6:19 min/km
Maxtempo: 4:52 min/km
Medelpuls: 171 slag/min
Maxpuls: 184 slag/min
Kcal: 553

Borde få dubbla stjärnor för dagens insats. Att ge sig ut i blåst upp emot stormstyrka och springa vid havet i värsta motvinden med regnet som slår mot din kind, är inget man direkt drömmer sig bort om att göra. Men nu är det gjort och jag är så nöjd över mig själv.

PS Glöm inte reflexvästen i mörkret. DS


Kommentarer
Postat av: Carro

Grymt bra gumman! Är väldigt impad! Kram

2010-11-13 @ 10:54:00
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0