Vad blir det för mat?



Halstrad rågbiff från Mobergs kockbok. Moberg, som person, tillhör väl inte mina favoriter. Men god mat, det kan han tillaga. Ikväll blev det de här smarriga biffarna med rödbetor och kapris. Sallad och klyftpotatis serverades till. Mycket gott. Magen är belåten.

Kvällen skall nu spenderas i soffan med mätning av min vilopuls. Varför är det alltid så, att när man behöver veta något, som exempelvis min normala vilopuls i ett sjukdomsfritt tillstånd, så vet men inte den. Det är samma sak på jobb, där har jag en liten söt bok jag skriver upp allt möjligt ”bra att kunna” i. Men när jag väl behöver veta något och tar upp min söta bok, ja då finns det inget svar under just Det sökordet. Så typiskt. För just min normala vilopuls hade varit ett bra redskap att använda sig av nu, när kroppen börjar tillåta träning igen. Samtidigt vill jag vara snäll mot mitt hjärta och inte utmana det dumdristigt, och inte träna för hårt om jag inte är återställd från min förkylning. Nu, sittande i soffan slår pulsen 61slag/min. Nu skall jag ta reda på hur mycket den sjunker i liggande ställning efter 10 min vila. Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0