Lätt distanspass och kettlebell



Idag har varit en dag att lägga i bagaget. En dag som alla som arbetar som sjuksköterska kommer vara med om, förr eller senare. En dag du bara vill låsa in dig på toaletten och gråta. 100 % fokus i 9 arbetstimmar. Knappt något matintag. Sprängande huvudvärk. Psykiskt jättejobbigt. Men med underbara kollegor och ett bra avslut, känns det ändå okej att åka hem. Känns konstigt och bara lämna jobb och allt som händer där. När man kommer ut genom dörrarna och lämnar kvar arbetet. Svårt ibland.

Min kropp var egentligen inte alls kapabel till ett träningspass. Men en löptur är bästa sättet att rensa tankarna på. Så jag snörade på mig löparskorna och begav mig ut på några slingriga stigar i skogen. Det var varmt i luften, närmare 15 grader. Sprang med t-shirt för första gången. Kroppen var inte riktigt med på noterna så det blev en lugn skön jogg på nästan 7 km. I veckans träningsupplägg fanns ett lätt distanspass/återhämtningspass, så det fick bli check på det passet idag. Avslutade med lite kettlebell övningar här hemma. Alldeles för länge sedan jag använde mina effektiva kanonkulor. God risotto på det och en varm kopp te. Ha en bra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0