Längdrekord



Igår var det dags för veckans långpass. Tanken var att springa minimum 12 km. Det hade ösregnat, verkligen ösregnat hela dagen. Men när det väl var dags att ge sig av var det turligt nog uppehåll. Perfekt. Ingen pollen i luften. Jag startade min kära Garmin och satte igång. Ingen Ipod i öronen. Måste köpa ny, den gamla har gjort sitt. Visste inte riktigt hur obekvämt lång rundan skulle bli utan musik i öronen. Jag tänkte försöka hålla mina km tider under 5:45, då det är den marginalen jag räknar med att hålla på Broloppet för att klara min spärr på 2 timmar. Kroppen kändes bra. Benen bara sprang på. Pulsen höll sig låg. Fick ändra om lite på rundan, då det blev alldeles för plaskigt inne på stigarna, efter dagens skyfall. Nackdelen blev att rundan nästan uteslutande blev på asfalt. Min kropp är ännu inte riktigt van vid att bara köra asfalt, vilket känns i knäna idag. Det blir till att inhandla sig ett par nya löparpjucks anpassade för asfalts löpning, snarast. Men jag sprang på. Kroppen blev liksom aldrig trött. Tänkte att jag satsar på längrekord. 15 km snurrade i huvudet. Fick en liten backe efter 13 km, som framkallade lite trötthet. Fotsulorna värkte. Bara lite till. Klockade min målgång på 15. 74 km. Mäktigt stolt över mig själv.

Tid: 01:28:45
Distans: 15.74 km
Medelpuls: 171 slag/min
Maxpuls: 181 slag/min
Medeltempo: 5:38 min/km
Maxtempo: 4:24 min/km
Kcal: 1073


Kommentarer
Postat av: Carro

GRYMT! Vad duktig du är! Vilken bra tid dessutom!!

2010-05-14 @ 06:11:33
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0