Från frisk till sjuk på 30 minuter


                                                                                              Bild från Thailand tidigare i år

Från frisk till sjuk på 30 minuter. Det var vad som hände med mitt tillstånd igår. Först kom frossan. Mina naglar blev blå. Och jag fick ont i hela kroppen. Ni vet känslan av att det gör ont bara av att någon petar på dig, en mycket obehaglig känsla. Jag bäddade ner mig i sängen vid halv tre tiden. Kom upp för att äta. Gick och la mig igen. Vaknade halv åtta. Åt igen och satt uppe några timmar. Sov sedan hela natten och vaknade vid halv nio på morgonen. Frisk (!?). Känner mig dock inte så alert att ett träningspass skulle kunna genomföras. Men absolut frisk nog att ta mig till jobb idag. Konstigt. Min självdiagnostik lutar åt någon form utav utmattningssyndrom, eller kanske bara ett slag av all allergi som invaderar min kropp. Träningspasset som genomfördes i fredags av mastodontart krävde nog lite lugn återhämtning, vilket min kropp inte har fått. Det kan också vara så psykologiskt att mitt första lopp väntar om en vecka. Det hände nämligen exakt samma sak när jag skulle springa Tjejmilen i somras. Blev sjuk en vecka innan, efter massor med tung träning. Startade trots att kroppen inte var 100 procentig, vilket resulterade i att jag inte sprang ett steg på 6 månader efter målgång. Jag har ju tävlat i orientering i hela mitt liv, så press, borde jag väl klara av? Som sagt detta är bara spekulationer. Men att bli sjuk såhär en vecka innan ett lopp, är ingen bra kombination. Jag hoppas på att känna mig frisk nog till att snöra på mig löparskorna i morgon, för min plan var att ta ut mig rejält nu måndag, tisdag, för att sedan vila mig i topp form tills på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0