Första passet

Oj, vilken formsvacka jag har hamnat i. Har nu varit ute och testat formen för första gången efter min långa sjukresa. Började med tre lugna, verkligen extremt långsamma km, tillsammans med min finaste Kim. Sedan tänkte jag testa att trycka på lite på de kommande tre, för att se hur kroppen reagerade. Min plan var att försöka komma upp i tävlingsfart, det vill säga strax över 5:00 tempo Men så blev det då rakt inte, då 5:20-5:30 tempo upplevdes som tävlingsfart. Resultatet blev således 5:23, 5:20 och 5:33. Suck. Ur form. Men i ärlighetens namn är jag fortfarande alldeles för förkyld för att vara i min ursprungliga form. Jobbigt att veta att man tappat så mycket och att kroppen inte orkar prestera.

När jag tänker tillbaka på denhär säsongen så har jag drabbats utav den ena förkylningssvackan efter den andra. Och då undrar jag varför? Är det för att jag börjat på nytt jobb där jag träffar massor av nya människor, sjuka människor, som smittar ner mig? Eller brister det i någon utav de tre elementen: sova, äta eller träna rätt principerna för att hålla sig frisk? Jag anser själv att jag ligger ganska bra till på de tre grundläggande faktorerna kroppen önskar sig. Så varför. Varför. Det eviga varför. Tråkigt ord.

Tid: 41:17
Distans: 7.02 km
Medelpuls: 167slag/min
Kcal: 484


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0