Återhämtningspass



Trots känslan av en extrem trötthet som hänger kvar i kroppen efter lördagens tävling, är jag tvungen att komma ut på ett återhämtningspass idag. 5km i lätt, lätt tempo. Min nya Ipod är laddad med peppande musik och jag skall för första gången på flera veckor springa till musik i öronen. Ett pass utan krav på att prestera. Vädret lurades, såg kallt ut, men icke, varmt och soligt. Fick på mig både linne och långärmad. Var i varmaste laget. Benen kändes sega. Men då tänkte jag bara, spring långsammare då. Det skulle bara kännas bra idag. Lulla runt på slingan ett varv tog en vända bort igen för att komma upp i den tänkta distansen. Musiken peppade. Precis innan passet var avklarat provade jag på ett stegringslopp. Fick upp rejäl fart. Saktade ner. Stängde av klockan. Lång stretch på balkongen. Några kettlebell övningar. Lunch i magen. Skön start på veckan.

Tid: 35:19
Distans: 6.05 km
Medeltempo: 5:50 min/km
Maxtempo: 3:19 min/km
Medelpuls: 159 slag/min
Maxpuls: 182 slag/min
Kcal: 409


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0