Vardagslyx



Det här kallar jag vardagslyx. Utanför dörren står denhär stora fruktlådan och väntar på att bli uppäten. Jag fick den briljanta idén, att beställa hem ekologiskfruktlåda till dörren. Och vips, några dagar senare, står den här. Lådan kommer från ett lantbruksföretag som heter Årstiderna. Lådan som jag har beställt heter stora fruktlådan och innehåller 5-6 sorters ekologisk frukt. Det finns mängder med varianter att beställa. Jag gjorde första beställningen som en engångsbeställning, men man kan även lägga in en kontinuerlig beställning, där man får en låda transporterad direkt från bonden till dörren en gång i veckan, eller varannan vecka, om det passar en bättre. Och inte är det överdrivet dyrt heller. Det tillkommer en fraktavgift beroende på vart du bor. Vi behövde endast betala ynka 35 kr, vilket var mer än överkomligt. Så varför inte ta del av närproducerade produkter med alla dess fördelar och samtidigt värna om naturen. Ett bra vardagsinitiativ.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0