Måndagssoppa


Back in business. Måndagen den 1 mars. Ett steg närmare våren. Och på tal om våren så fick jag faktiskt lite vårkänslor igår, men dem försvann lika snabbt som dem kom. För idag kom den eländiga snön tillbaka. När skall detta sluta?  Jag vill ha vår, Nu. Denna måndag har fördrivits på Helsingborgs lasarett, dock inte på min arbetsplats, utan idag har jag varit på en introduktionsdag för nyanställda. Som tur var hade jag sällskap av min gamla studiekamrat Molly. Annars hade det blivit en lång och tråkig dag. Att lyssna på information i 9 1/2 timme i en pytteliten lokal med 36 flåsande nykomlingar är ingen höjdare. Huvudvärken infann sig ganska så snabbt. Men nu är jag hemma. Mätt och belåten efter måndagens annorlunda soppa. Morots- och äppelsoppa med salta krutonger. Receptet kommer från senaste buffé tidningen, som jag varmt kan rekommendera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0