Leverans utanför dörren



Fruktlycka. Jag har väntat hela dagen på att vår fruktlåda skall anlända. Och nu äntligen stod den där, när jag för 20:e gången öppnade ytterdörren för att titta, och väntade på att bli uppäten. Beställde en annan variant denhär gången, för att kunna jämföra. Nu fick vi förutom frukt med några andra varor, som kan variera från gång till gång. Päronjuice, någon form utav marmelad och hasselnötter var vad som väntade i lådan denhär gången. Frukterna var inte heller dem samma som sist. Nya sorter av både päron och äpple. Mangon fattades, till min stora besvikelse. Vindruvorna hade bytt färg. Men annars ser allt magiskt gott ut. Utvärdering sedan sist är att ekologisk frukt är hundra gånger godare än vanlig. Jag åt dem godaste vindruvorna någonsin. Dem röda äpplena var magiska. Och slutligen, mangon smaka nästan, nästan lika bra som i Thailand. Årstiderna får ett mycket bra betyg helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0