Hantverkarna

Det händer verkligen inte ofta. Men ikväll gör det. Jag skall på teater. Jag är medbjuden via Kims arbetsplats för att se Hantverkarna på Helsingborgs stadsteater. Hantverkarna är en komedi som skall i dagens renoveringshysteri vara igenkännande och på gränsen till pinsam, när vår storslagna renoveringsdröm faller samman. Föreställningen handlar om ett ungt par som har bestämt sig för att satsa på förhållandet och på hemmet. De anlitar hantverkare för ett bra pris och utan kvitton. Men vad händer när det aldrig blir klart? När hantverkarna behöver mer och mer pengar, och nästintill bosätter sig i huset? Kommer de någonsin att bli färdiga och hur blir man av med dem? Av recensionerna jag läst, har föreställningen fått positiv respons. Så jag håller tummarna för en kul kväll med många skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0