Första träningspasset med min nya kompis



Två fel uppstod på min första löparrunda med min sprillans nya Garminklocka. För det första upptäckte jag efter cirka en kilometer, att jag hade glömt sätta på mig pulsmätaren. Okej, det var kanske inte ett fel, men ändå. Så typiskt. Och för det andra så stämde inte min hastighet och sträckan jag sprang. Jag har sprungit i ganska många år nu och känner ungefär vilken hastighet jag ligger på, utan att använda gps.  Och när jag tidsmässigt borde ha passerat fem kilometer, visar klockan endast tre kilometer (?). Och min kilometertid, behöver jag säga att den framkalla ångest? Och jag tänkte att, nej, detta kan inte stämma. Det är helt orealistiskt att jag bara har sprungit tre kilometer. Sjukt frustrerande. När jag väl kom hem, letade jag upp instruktionshandboken. Och till slut upptäcker jag. Ändra måttenheter. Klockan var inställd på brittiska mått (!), istället för metriska. Måttenheterna visas pyttesmått i ena hörnet, och jag hade varken linser eller glasögon när jag sprang, så jag hade inte upptäckt felet. Träningspasset blev således på 7,8 kilometer med en bästa kilometertid på 4:32.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0