Babymys




En utav mina allra bästa vänner har nyligen fått barn. Första i tjejligan. Lycka. Jag besökte dem redan på BB, dem nyblivna föräldrarna. Mäktigt stolta över vad som vuxit inne i Annikas mage. Och vilken drömgraviditet. Inte ett extra kilo. Idag kan du inte ens se att hon varit gravid (!?). Ja, tack. Fina Annika. Idag besökta jag dem hemma, i dem nyetablerade rutinerna. Mitt på golvet står en trendig (såklart) barnvagn med en sovande Lexia i. Dem små armarna ligger uppåt, som bevis på att hon är trygg och tillfredsställd. Annika ammar henne när hon gnyr till och vi byter blöja. Sen sover hon vidare och Annika tittar till henne titt som tätt, så hon säkert andas. Hennes sambo undrar varför dem inte gjort detta tidigare. Vi tillbringar några timmar med bebispratt, livet och det senaste skvallret. En semla och en kopp tea slinker också ner. Mysig eftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0