Älskar mitt jobb



Måndagen den 15 mars. Första dagen jag skall arbeta självständigt som sjuksköterska. Lite nervöst. Håll tummarna för att jag får en bra kväll. Jag trivs hur bra som helst på jobbet. Kirurgi är verkligen min grej. Och vår specialitet kärl, är mycket intressant. Kollegorna är ett glatt och trevligt gäng. Mitt jobb som sjuksköterska är galet roligt. Meningsfullt. Ansvarstagande. Stimulerande. Stressfyllt. Vad mer kan man begära för att trivas på sin arbetsplats? Okej, det finns en sak som skulle höja mitt arbete ytterligare ett trappsteg, lönen. Tyvärr prioriteras inte vårt arbete och lönen blir därför därefter. Men tillbaka till trivseln. Att trivas på sitt arbete är en förutsättning för att känna glädje i vardagen och livet. Det är till din arbetsplats du skall gå till dag ut och år in. Att inte ha ett lustfyllt arbete som framkallar ångest, gör ingen individ bra. Det finns så många möjligheter till utveckling och stimulans, så varför stanna kvar och stampa. Byt arbete. Våga ta steget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0