Tusingar i Pålsjöskog




Efter avslutat arbetspass begav jag och mina kära kollegor Caroline, Caroline och Sarah av mot Pålsjöskog. Intervallpass stod på schemat. Upplägget log hos mig. Tänkte tusingar. Tänkte något plågsamt. Ja, fem tusingar fick det bli. Vi värmde upp i lugnt prattempo i 3km. Stretchade och gick igenom upplägget. En tusing, det vill säga 1000 meter i intervalltempo. Tempot skall vara snabbt och kontrollerat och skall orkas hålla i hela intervallen. En tusing låter lätt. Men nej, en tusing är fruktansvärd lång. Ibland verkar den aldrig ta slut. Vi satte av. Ena hållet blev lättare än det andra. Svetten sippra. Kroppen kändes med på noterna. 2min vila emellan varje. Kände mig bara riktigt, riktigt seg och trött på sista tusingen. Resultatet blev 4:37, 4:38, 4:45, 4:42 och 4:52, vilket är rekord! Jag är jättenöjd. Ännu ett formkvitto på att träningen går åt rätt håll. Och vilken känsla att springa i grupp. Vilken peppning. Vi är bara så grymma. Nu måste vi se till att boka in massor med löpning tillsammans. Tillsammans kan vi bli riktigt grymma löparbabes.

Tid: 01:03:37
Distans: 11.61 km
Medelpuls: 164 slag/min
Maxpuls: 186 slag/min¨
Kcal: 791


Kommentarer
Postat av: Caroline

VI ÄR GRYMMA!!

2010-06-06 @ 21:40:45
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Härligt pass igår, vilket väder vi hade om man jämför med idag. Jag går som en tant, så det ger nog resultat :) Ha en skön ledig dag så ses vi i veckan. Kraaam

2010-06-07 @ 10:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0