Söndagspass



Söndag och veckans sista dag. Efter avslutat pass på arbetet blev det en timmes solning på balkongen. Underbart sommarväder. Prepparera kroppen med vätska. Fyllde mina flaskor och fäste mitt nyinköpta vätskebälte runt höfterna. Återhämtningspass, lugn jogg i cirka 8km väntade. Strålande sol och en termometer som visade dryga 20 grader. Blev ett riktigt feel good pass. Faktiskt ett utav de skönaste träningspassen jag varit ute på. Tempot var planerat till långsamma 6:30, men det gick bara inte att springa så sakta. Tänk vad två dagars vila kan göra. Benen ville bara öka. Med tanke på det planerade tröskelfartspasset (läs grisjobbigtpass) som väntar med tjejerna i morgon kunde jag inte köra slut på krafterna idag. Men annars, oj, vad jag kände att jag kunde gjort bra ifrån mig. Istället bara njöt jag. Solade ansiktet i den gasande solen. Blev peppad av musiken i lurarna. Det var så njutbart att jag till och med glömde bort mitt vätskebälte. När det var 500 meter kvar kom jag på att jag glömt att dricka. Och då kunde det så va. Funkade i alla fall bra med bältet, var lite irriterad första minuterarna då det bara kasade upp. Fick fästa det mer i midjan än på höften. Skvalpa en del, men med hög volym i lurarna hörde jag det inte. Avslutade med lite svettig kettelbellstyrka.

Tid: 49:48
Distans: 8.93 km
Medeltempo: 5:34 min/km
Maxtempo: 3:37 min/km
Medelpuls: 162 slag/min
Maxpuls: 170 slag/min
Kcal: 609


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0