Rödbetsfrossa


Kokta rödbetor med ruccola, groddar och honungsrostade valnötter. Sås av fetaost,
creme fraiche och honung. Och en massa massa vitlöksbröd.


Fy vilken bloggtorka det varit här de senaste dagarna. Uppdatering behövs. I måndags hade jag veckans lediga dag. Den tillbringades tillsammans med Annika och Lexia. Vi var en sväng på Väla, Ikea och Blomsterlandet. Till slut var vi så fullpackade i bilen, med barnvagn och hundra påsar att vi fick styra bilen hemåt. Vädret var inte på vår sida, det fullkomligt ösregnade, precis hela dagen. Det var verkligen en pers att få ut barn, barnvagn, mig och Annika med ett enda paraply, utan att bli dyngsura, in och ut från bil och affär. En trevlig måndag hade vi i alla fall.

Idag tisdag, har jag ägnat dagen åt jobb. Ätit ovanstående till kvällsmat, mycket gott. Fick dock komplettera med två frukter och två mackor några timmar senare. Är hungrig som en varg nu förtiden. Äter stup i kvarten. Efter maten kom Sofie och Fredrik på besök. Jag och Sofie gick en härlig promenad i det fina kvällsvädret medan killarna slog sig ner på balkongen med en whisky flaska och varsin öl (!). Det kallas kontrast.

Snart är dagen D kommen. Mitt egentliga huvudmål med all den träning jag kämpat mig igenom de senaste månaderna. Halvmarathon och Broloppet. På lördag smäller det. Min hals har varit oroväckande kliig igår och idag. Jag har dessutom känt mig lite hängig. Peppar, peppar. Jag har därför beslutat mig för att vila mig i toppform tills på lördag, med undantag för ett eventuellt lugnt joggingpass imorgon kväll. Tänkte skriva lite mer om loppet senare i veckan. Kicka gärna in och läs min strategi och mål inför mitt första halvmarathon.


Kommentarer
Postat av: PG

Lite avis på din goda kvällsmat! Såg sjuukt gott ut! Själv fick man nöja sig med macka och fil =)

Hoppas du inte blir sämre i halsen!

kramar

2010-06-08 @ 22:03:34
URL: http://petraochpjar.blogg.se/
Postat av: Helén

Stort lycka till på lördag! Jag kommer hålla tummarna för dig! Är grymt imponerad av dig! Blir faktiskt lite inspirerad när jag läser om din träning! Kram kram!

2010-06-09 @ 21:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0