Power plate

Igår hittade jag äntligen tillbaka till min kära platta. Jag menar förstås power platen. Jag har haft över en månads uppehåll från power platen på grund utav sjukdom och för mycket löpning. Tiden för alternativ träning har därför varit tvungen att prioriteras bort. Vilket är jättetråkigt, då den alternativa träningen, speciellt styrka och då framförallt bålstyrkan, är ett viktigt moment för en snabbare och bättre löpare. De förespråkas att för att uppnå tillfredsställande effekt med power platen, krävs upp till tre pass per vecka. Att träna tre pass platta och tre löppass skulle aldrig fungera i min vardag. I nuläget prioriterar jag löpningen men skall försöka få in i alla fall ett, kanske två pass platta, och då fokusera på bålstyrkan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0