Morgonjogg



På tåfronten har det hänt grejor. Vårt badrum agerade operationssal för någon dag sedan. Vi stack hål på bägge blåsorna och det rent ut sagt vällde ut blodblandad vätska. När vi lätta på trycket på blåsan bakom nageln, var det som en befrielse. Aj, vilket tryck det var. Har fortfarande lite känningar när jag går i skor, men begav mig ändå ut på ett träningspass idag. Ett lätt distanspass stod på schemat. Då jag igår kväll tryckte i mig 15 stycken gifflar var jag inte direkt hungrig i morse. Jag har sagt det innan men jag säger det igen. Fy fasen för morgonjogg. Jag sprang alltså innan frukost och det är bland det jobbigaste jag vet. I början var det riktigt skönt och jag tänkte oj vad lätt det går. Men det dröjde inte länge förrän det blev sådär jobbigt, som det alltid blir när man springer på tom mage. Känns liksom inte som om det gör någon effekt, det är mest bara jobbigt. Men jag sprang på i ett lugnt tempo och tänkte tillbaka på mitt fantastiska lopp förra lördagen. Längtar tills imorgon för då skall alla bilder publiceras som togs under loppet. Skall bli spännande och se om jag fastnat på några. Dagens pass i siffror kommer här;

Tid: 42:17
Distans: 7.68 km
Medeltempo: 5:30 min/km
Maxtempo: 4:19 min/km
Medelpuls: 166 slag/min
Maxpuls: 179 slag/min
Kcal: 522


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0