Lördagens





I lördags var vi på en mycket trevlig grillkväll hos min fina barndomsvän Annika. Hon, sambon Kristian och deras lilla Lexia bor i värsta drömhuset. Vi beskådade de fina rapsfälten samtidigt som Kristian intog grillen, iklädd villaskorna ”foppatollor”. Charmigt. Sådana skall jag också införskaffa mig när vi, någon gång i framtiden, också blir husägare. Annika är en stjärna i köket och bjöd på god potatissallad och såser till Kristians grillbestyr. Smakade underbart. Därefter åt vi plopp, plopp. Nej, jag menar ju polly, polly. Kristian fick massor av toppoäng för desserten, muffins med gegga i ugn (finns såklart ett elegant namn för dessa skapelser, som jag dessvärre inte minns), jordgubbar och glass. Smaskens. Matkoman inträffade. Men jag tryckte ändå i mig polly efter polly. Varför (!?). Vi skrattade åt Annikas lärda knep i hur man skrämmer bort hickan. Som mot alla odds, fungerade. Skickar den bilden separat till dig Annika ;). Tack för en mycket god och trevlig afton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0