Långpass i sommarvärme



Veckans långpass, Check. Vaknade till sommar. Helt fantastiskt väder. Klarblå himmel. Strålande sol. Säkert 20 grader. Åh, härligt. Vad passar då inte bättre med ett skönt långpass (!?). Mina nyinköpta cykelbyxor (!?) åkte på. Nej, jag får inte kalla dem cykelbyxor, låter ju som värsta töntbyxan. Korta löpartights från bästa märket, Craft. Musiken pluggades in i öronen och jag begav mig iväg. Tog säkert 7km innan jag kände mig okej i benen. Lördagens lopp hänger fortfarande kvar och segar sig. Mitt mål var att hålla mig under min tänkta halvmara fart, 5:45. Solen gasade. Har inte hunnit införskaffa mig något vätskebälte ännu. Ligger på veckans inköpslista. Maxims gel fanns i alla fall i min hand. Det blev lite skugga. Kändes skönt. Nu började jag njuta. Sprang cirka 3 km i världens finaste strandskog. Hur fint som helst. Pulsen tickade på, aldrig så där jobbigt högt, utan bara lagom. Kände att lite vatten hade suttit fint efter sisådär 11km. Tog andra, och sista supen av gelen. Sprang förbi 9km skylten från lördagens lopp. Tänkte fy farao. Kändes betydligt bättre vid passagen idag. Klickade av klockan utanför porten. Lång skön stretch på balkongen och 2 liter vatten i magen och jag är nu redo för kvällspass på jobb.

Tid: 01:27:06
Distans: 15.39 km
Medeltempo: 5:39 min/km
Maxtempo: 4:09 min/km
Medelpuls: 168 slag/min
Maxpuls: 178 slag/min¨
Kcal: 1047


Kommentarer
Postat av: Maria

Bra jobbat!!! Jag ska ut på en långrunda ikväll efter jobbet, nu fick jag lite extra motivation av dig! Kram

2010-06-02 @ 15:08:47
URL: http://marialandgren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0