Kettlebell



Innan det bär av mot kyrkan och dop blev det ett snabbt och effektivt kettlebellpass. Det var alldeles för länge sedan jag körde ett riktigt ordentligt pass med mina kanonkulor. Varför vet jag inte, de är ju så otroligt effektiva. Men idag blev det äntligen av. Jag installerade mig framför tv:n  och satte igång dvd:n. 40 minuters urjobbiga övningar för hela kroppen var vad som vänta. Svetten droppade ner i ögonen. Handflatorna sved. Har slarvat bort mina styrkevantar och kettlebellsen är så fruktansvärt tunga. 12 respektiva 8 kg. Måste leta upp vantarna till nästa gång för att slippa få fula valkar i händerna. Blir nog lite trevlig träningsvärk som infinner sig lite här och där i morgon. Skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0