Intervallpass i värmen



Sommarvärmen har kommit till Skåne, för att stanna (!?). Håller alla mina tummar. För åh, vad härligt det är med sommarväder. Idag är jag dessutom ledig, vilket gör det hela ännu bättre. Dagen startade med ett intervallpass á la Olga. 90sek snabbt, 90 långsamt, 60-60, 45-45 och slutligen 30-30. Efter varje repetition är det 2min vila. Förra gången jag sprang Olgor orkade jag endast 2stycken. Idag skulle jag försöka mig på 3. Började med att värma upp i cirka 3km. Stretchade lite snabbt och satte igång. Snabbt gick det. Som snabbaste var jag uppe i 02:54 min/km tempo. Kände att jag fick till intervallbitarna mer kontrollerat denhär gången. De första två ”olgorna” kändes riktigt bra. Det var inte förrän på sista jag blev sådär riktigt intervalltrött. Joggade sakta hemåt, kändes tungt, var på vippen att gå hem ett tag, men bet ihop och fick till 3km nedjogg. Dricka och stretch på balkongen. Check.

Tid: 59:21
Distans: 10.87 km
Medelpuls: 171 slag/min
Maxpuls: 188 slag/min
Kcal: 734


Kommentarer
Postat av: Carro

TUR vi slipper Olga på söndag! ;) Shit, du är så jäkla duktig som lyckas träna såhär fast du är själv! Ses imorgon!

KRAM

2010-06-04 @ 16:39:51
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0