Härlig måndag







Måndag, strålande solsken och en arbetsfri dag. Underbart. Dagens äventyr började tidigt, klockan tio kom min fina kollega Caroline till Änglahålan för en dag på beachen. Första beachdagen för min del 2010. Och premiärdopp blev det också. Nitton kyliga grader var det i vattnet, brr. Vi hade det helt underbart skönt. Promenerade bort till Hamnkrogen för lunch. Fick bli några morotsstavar till mellanmål, för idag startar vår sockerfria period. Inget godis. Inga kakor. Och inga bakelser. Detta skall hållas fram tills milsloppet i Varberg den 10 juli. 12 dagar kan låta lite, men för en sockerberoende person, som jag, kommer det vara tufft. Särskilt nästa helg. Men det är bara att stå på sig. Efter nästan sex timmar på stranden var det dags att åka hem och svira om till löparkläder. Vi möte upp ytterligare en kollega, Sarah, och körde vidare till Pålsjöskog. Där stod det 3 x 2km i tröskelfart på schemat. Rundan var kanske inte optimal för passet, då första kilometern var väldigt lätt sprungen med lite lätt slutning här och där. Skön känsla att bara flyga fram i yberfart av nästan ingen ansträngning alls. Min käraste vän Garmin, som peppar peppar, aldrig har strulat tidigare, cpade sig rejält idag. På andra kilometern visade klockan att jag sprang i 9:00 min/km tempo, ett tempo jag går snabbare i, och då sprang jag så snabbt att mjölksyran sprutade ur öronen. Insåg att detta inte stämmer, faktiskt helt omöjligt. Mycket irriterande. Däremot fick jag supersnabba tider på första kilometern í varje set, 4:50, 4:38, 4:36, mitt mål tempo var 5:00-5:15 min/km. Men de känns inte heller som några aktuella tider att gå efter då de sprangs i lätt utförslutning. Men, men strunt i samma det var ett tufft och skönt pass. Alltid lika roligt att springa tillsammans med tjejerna. Vi peppar varandra och ger energi till varandra. Inspirerande. Efter avslutat pass bjöds det på grillning hemma hos Sarah. Vi var alla vrålhungriga och åt med god aptit. Ljuvligt gott. Deras söta son Arild fick mycket uppmärksamhet med sitt fina leende. Så söt. En fantastisk måndag helt enkelt.




Kommentarer
Postat av: En trött vän

Hej gumman!

Kvällsrundan avklarad. Än så länge är båda ögonen öppna, huvudet är tungt dock. Jag ser riktigt oförskämd ut på den ena bilden, förlåt att jag räcker finger till din kamera! ;) TAck för en super härlig heldag! Kanske en repris på fredag? Kram kram

2010-06-28 @ 23:27:18
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0