Fotodjungel




Onsdag idag och därmed sista lediga dagen. Sedan väntar jobb torsdag, fredag, lördag och söndag. 8 veckor kvar till min riktiga semester. Usch, vad det lät länge. Det fick bli vila från träningen idag, var alldeles för trött imorse för att ge mig ut på det planerade återhämtningspasset. Istället fortsatte vår diskussion här hemma angående systemkamera eller kompaktkamera. Vilken djungel. Igår var det systemkamera som gällde. Canon EOS500D. Idag kompaktkamera. Canon S90 eller G11. Suck. Nu har vi varit runder på alla ställen där kameror säljs och jag bli bara tröttare och tröttare på all säljtaktik. Men efter många om och men lutar det nu åt S90 eller G11. Jag tror inte jag är en sådan fotofantast att jag orkar ge mig tid för att hantera en systemkamera på rätt sätt. Sen att den kommer bli lämnad hemma för många gånger på grund utav sin storlek. Jag vill ha en liten kamera som tar bra bilder genom att bara klicka av. Förmiddagen spenderades i Helsingborg. Vi tog oss ner till Norra hamnen där vi åt en god lunch på en fiskrestaurang. Jag inhandlade ett vätskebälte. Mycket välbehövligt. Vi köpte med oss mumsig plockmat och supergott bröd tills ikväll från den fina Ica affären vid Dunkers. Brödet är redan nallat på, för oj vad gott det var. Bruchetta med fikon. Rekommenderas. Nu blir det soffan innan det bär av mot den femtioelfte husvisningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0