Fartlek



Vart tog sommaren vägen (!?). Jag som hoppades på att få lite soltimmar innan jobb idag. Men istället visar temperaturen kyla och himlen är täckt av gråa moln. Jag beslöt mig för att bege mig ut på veckans andra inplanerade återhämtningspass/lätt distanspass istället för att inta solstolen, med frukost i magen den här gången. Vilken skillnad. Kroppen kändes kanon. Det var lätta ben som yrde fram idag, inte tunga, sega, som gårdagens. Gårdagens sega ben kan förutom frukost misstaget, även beror på första passet efter tävling, som brukar vara lite sådär extra segt. Men idag var jag på topp igen. Tyckte det kändes oförskämt lätt för att bara köra lugnt distanspass och tänkte att jag kör lite fartlek istället. Fartlek innebär att man hipp som happ slänger in ruscher av olika slag. Långa, korta och med olika tempoökningar. Ett roligt pass som är lite mitt emellan distans och intervall. Du gör lite som du vill. Jag fick till 6 stycken tempoökningar under rundan och det kändes riktigt bra.

Tid: 43:57
Distans: 8.19 km
Medeltempo: 5:21 min/km
Maxtempo: 3:45 min/km
Medelpuls: 167 slag/min
Maxpuls: 182 slag/min
Kcal: 558


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0