Ett kallt långpass



Ny vecka och nytt träningsupplägg. Jag har tänkt köra två ganska så tuffa träningsveckor och sedan tredje veckan ta det lugnt, för att den 10 juli, vara i form för mitt andra millopp. Får rysningar bara av att tänka distansen. Behöver jobba med mitt pannben på den distansen. Milen är en distans som är kort i jämförelse med en halvmara, men fruktansvärd lång att hålla i ett så pass högt tempo. Det blir många plågsamma minuterar. Lördagens kettlebellpass har verkligen gjort sig påmint i kroppen. Jag glömde helt bort att stretcha efter passet. Typiskt. Var så länge sen sist att jag glömt bort hur effektivt det är. Baksida lår och rumpa har ömmat rejält. Så dagens pass fick bli långpass i ett lugnt och behagligt tempo. Vaknade till en klarblå himmel. Klädde mig så somrigt och tunt jag kunde. Men efter bara några minuter vällde molnen in. Blev ganska kallt på sina ställen. Dagens pass hör till de tråkigaste jag genomfört. Benen var sega. Fruktansvärt sega. De bakre lårmusklerna liksom krympte flera centimeter och varje steg kändes tungt. När jag kom hem kunde jag knappt böja mig fram för att knyta upp skorna. Illa. Så det där feelgoodpasset i strålande sol och på lätta ben, som man bara njuter av, blev liksom aldrig av. Men strunt i det. Nu är jag hemma. Har stretchat ut ordentligt. Och en underbar ledig dag väntar tillsammans med min finaste Kim.

Tid: 01:21:22
Distans: 13.90 km
Medeltempo: 5:51 min/km
Maxtempo: 4:17 min/km
Medelpuls: 172 slag/min
Maxpuls: 180 slag/min
Kcal: 949


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0