Cirkelträning och intervaller på bana




Efter ett lugnt och skönt pass på jobbet var det äntligen dags för träning tillsammans med tjejerna. Dagen till ära bjöd på cirkelträning med korta intervaller på bana. Upplägget följde så att efter 2km uppjogg köra 400 meter i 5km fart (det vill säga drygt 4:40 tempo, för mig), därefter var det 4 olika styrkeövningar. Det var armhävningar, burpees, knäböj, situps, utfall, ryggresningar och upphopp. Varje styrkedel avslutades självklart med en benövning, så när det var dags att äntra banan kändes benen som spaghetti. Men det var bara och bita ihop för det var full nittio som gällde, på mjölksyreben. Oj, oj, oj. Det flåsades och det stönades. Det hjälpte ju inte att det var 25 grader och gasande sol heller. Men ack så effektivt. Vem har sagt att det är skönt att bli snabbare (!?) Det är bara att grisa sig igenom de jobbiga passen. Och vilken känsla att springa på bana. Farten bara kom. Trots att det kändes jobbigt och inte alls snabbt så sprang jag samtliga intervaller i ett snabbare tempo än det planerade. Kul. Intervallerna utgjorde 2km sammanlagt, och enligt Garmin sprangs de på 4:16 respektive 4:25 min/km. Grymt nöjd. Avslutningsvis 2km nedjogg och skön stretch. Sammanfattningsvis kan jag väl säga efter dagens prestation, att lite styrka måste inplaneras framöver. Mina burpees blev inte riktigt professionellt utförda. Kroppen nästan veks på mitten i slutet. Men ett kul pass, det var det verkligen. Tack Caroline och Sarah för ett motiverande träningspass tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0