Städexpressen - städfiasko

 

Heltidsjobbare som vi är, både jag och Kim, innebär att vi har väldigt lite ledighet. För att få ut så mycket kvalitetstid med varandra, samt egentid, har vi äntligen bestämt oss för att utnyttja rotavdraget, i form av städhjälp. Genom denna tjänst kan jag tillbringa min ibland enda lediga dag i veckan åt annat än att städa. Damm- och kvalsterallergisk som jag är, är jag i ständigt behov av att inte ha det för dammigt hemma. Jag hade igår, bokat in första städdagen. En professionell städerska skulle komma och städa lägenheten. Med fullförväntan gasade jag lite extra hem igår, för att öppna upp dörren till ett härligt nystädat hem. Men tji fick jag. Inte en doft av renlighet fanns. Jag drog fingret i fönsterkarmen och blev helt vit av damm. Fönsterputsningen var inte gjord, som enligt överenskommelse, jag hittade flera ytor som inte var avtorkade. Dammsugningen av soffan var inte gjord, som också var enligt överenskommelse. Ja, det var typ fel på allt. Om en människa hade kunnat explodera av ilska, hade jag varit uppdelad i miljontals delar nu. Förbannad till tusen. Ringde upp städbolaget på studs, som omedelbart kom över. Jag tror aldrig jag har klagat såhär mycket på en tjänst någonsin. Jag talade om att detta är en helt oacceptabel städning. Jag vill omedelbart bryta kontraktet. Kvittera tillbaka min nyckel. Och jag tänker inte betala en endaste krona för detta skämt till städning. Killen höll ju på att dö. Han höll ju såklart med om att städningen inte var vidare professionell gjord, inte så lacho, som han sa (!?). Idiot. Jag fick min nyckel tillbaka, blev lovad om att ingen faktura skulle komma och fick nöja mig med att sängen i alla fall blev bäddad. Trist. Så förbannat trist.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0