Mysiga söndag




En utav de bästa fördelarna med att börja jobba, är att man träffar så många nya vänner. Caroline hade jag i och för sig träffat en gång tidigare via en annan vän, men jag tror aldrig vi hade börjat umgås om det inte vore för jobbet. Nu tränar vi ihop. Fikar ihop. Och nu har vi även parmiddag ihop. Så himla trevligt.

Även om bilden över huvudrätten saknas, tänkte jag bjuda på receptet, då det har frågats om det här på bloggen tidigare. Vi bjöd nämligen på vår godaste potatissallad. Till den använder jag mig av machésallad, rädisor, lättkokt färsk sparris och färsk broccoli. Jag kokar nypotatis och delar i halvor. River massor med västerbottenost och rör ihop med den varma potatisen, så att osten smälter. Saltar och pepprar. Voilá, och du har en smarrig somrig potatissallad. Till den serverades olika kalla såser och grillad fläskfilé och rishultskorv.

Till efterrätt blev det inte mindre än den fabulösa Pavlotårtan med lemon curd av herr Moberg. Smaskens gott, och vi sluka i oss hela tårtan.

Kvällen gick i ett nafs och vi hann knappt blinka innan den var slut. Det betyder att vi hade trevligare än trevligast. Ett bra slut på veckan som gav oss massor med ny energi för att avverka ytterligare än vecka på jobb. Nedräkningen till semestern har börjat. Tre veckor kvar. Fast man kanske inte kan börja nedräkningen så långt i förväg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0