Min helg





Det har rått total bloggtorka här på bloggen, då jag har spenderat hela härliga helgen på mitt kära arbete. Här kommer en liten sammanfattning på vad jag har roat mig med mellan jobbvarven. I fredagskväll var vi som sagt hos kusinerna Emil och Andreas. Det bjöds som vanligt på supergod mat. Denhär gången blev det fläskfilé med ugnsrostade nypotatisar, diverse såser och sallad. Jag har ju som jag tidigare nämnt, gett mig in på några sockerfria dagar, tillsammans med min vän och kollega, Caroline. Detta fick jag bittert ångra när den tokgoda tårtan från förra årets succé bilaga av buffé, serverades. Marängtårta med chokladkräm, toppat med hallongrädde och massvis med bär. Ångest de luxe. Alla bara åt och åt. Tog typ fyra portioner var. Sa hur gott det var. Jag satt med några stackars kala bär. Usch, vad hemskt det var. Men i efterhand är jag nöjd att jag var stark som stod emot. Det går inte och fuska här inte. Hade känts så fel nästa lördag när vi skulle fira efter loppet. Starkt jobbat. Förutom att stoppa i oss läckerheter blev det tidslinjen spelet. En mycket trevlig kväll.

I lördags när jag vaknade var det 30 grader, klarblå himmel och helt underbart. Jag och älsklingen inhandlade världens lyxfrukost. Frallor, tekakor, skinka, korv, ost, fikonmarmelad, räkröra, juicer, bär och lite till. Satte oss på balkongen och bara njöt. Åt och åt tills vi var så mätta att vi var tvungna att lägga oss ner. Vilan varade dock  inte allt för länge. Klockan ringde och arbetet kallade.

Idag söndag, ringde klockan oförskämt tidigt. Strax efter fem. Nu är jag åter hemma och skall njuta lite av söndagskvällen. Först gräsklippning hemma hos Nina. Ser ut som om Kim tycker det är en rolig leksak. Sen blir det mumsig middag i form utav currydoftad potatissallad med barbecuebiffar. Mums.  


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh jäklar vilken tårta! Stackars dig gumman som var tvungen att våndas framför den! MYCKET BRA att du stod emot (även om du nästan hade varit förlåten om du tagit en bit ;) Vi firar ordentlig på lördag!

Kram

2010-07-04 @ 20:33:38
URL: http://carolinejohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0