Efter regn kommer solsken



Inte kunde jag tro att jag skulle vakna upp till strålande blå himmel efter gårdagens höstliknande dag. Men som ordspråket säger, efter regn kommer solsken. Vaknade upp på ett strålande humör. Åt en stor frukost. Kanelgranola med vaniljyoghurt, en hemmagjord müsli som jag fick av fina Caroline igår, subsmacka, kaffe och juice. Lät maten smälta några minuter. Knäppte på mig vätskebältet och knöt på mig skorna. Planen var långpass à la långt. Typ 20 km. Tempot var planerat till långsamt. Ett njutbart pass, helt enkelt. Jag sprang längst havet. Totalt idylliskt. Fantastiskt vackert. Passerade Skälderviken, kom in i Skepparkroken och till Magnarps Strand. Här visade klockan exakt 10 km och det passade utmärkt att vända om. Möte den ena joggaren efter den andra. Trevligt. Hade ett jämt och behagligt tempo hela tiden. Ökade dock en aningens de sista tre kilometrarna för att inte spräcka två timmarsgränsen, men det gjorde jag ändå, med 33 sekunder. Strunt samma. Dagens siffror blev;

Tid: 02:00:33
Distans: 20.00 km
Medeltempo: 6:01 min/km
Medelpuls: 166 slag/min
Kcal: 1369


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0