Återhämtningsjogg i hettan



Igår var det dags för benen att komma ut på en återhämtningsrunda efter den enorma kraftansträngningen kroppen fick genomlida förra lördagen. Termometern visade 30 grader och på himlen syntes inte ett moln. Trots hettan kändes det bra. Musklerna mjukna upp fort. Värmen störde mig inte, jag sprang ju i ett sådant behagligt lugnt tempo. Jag hade dock känningar i mitt vänstra knä under första kilometern, plus att det stråla upp i låret. Skumt. Men det försvann efter en stund. Efteråt körde jag två set magövningar och sedan en lång stretch. Skönt.

Tid: 50:53
Distans: 8:27 km
Medeltempo: 6:09 min/km
Medelpuls: 154 slag/min
Kcal: 568

Sedan var det bara att hoppa in i duschen för en timme senare knackade kvällens middagsgäster på dörren. Vi bjöd på godaste potatissalladen med västerbottenost och grillad fläskfilé och rishultskorv. Underbart gott. Ett glas vin till det och kvällen kunde inte bli bättre.

Idag vaknade jag, på min enda lediga dag, till regn (!?). Tycker livet är liiite orättvist.


Kommentarer
Postat av: PG

Vad smarrigt det lät! Bjuder du på receptet på potatissalladen mån tro? Många kramar

2010-07-15 @ 15:53:26
URL: http://petraochpjar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0