5 X 1000m



Efter det totala fiaskot med städningen var jag så arg. Gick runt i lägenheten och visste inte vart jag skulle bli av. Egentligen var jag både för hungrig och för trött för ett träningspass. Jag var så arg så jag nästan grät. Slängde på mig löparkläderna och stack ut. Tänkte att ett återhämtningsjogg vore lämpligt. Svettas bort aggressionerna liksom.  Efter 3km uppvärmning hade jag fortfarande massor med ilska i kroppen. Tänkte att tusingar står ju på veckans schema, så varför inte köra skiten ur benen. Satte av i hundra nittio. Kvavt och varmt var det ute. Svetten droppade. Vätskebältet hade jag som tur var fått med mig. Första tusingen gick på 4:50. Snabbt. Mitt mål med tusingarna är att hålla mig på 5:00 tempo, det vill säga mitt sub50 tempo på milen. Drack och flåsade på vilan. 1-2 minuter vila, sen var bara att ge allt igen. 4:47. Ännu snabbare. Kände mig nöjd. De resterande tusingarna sprangs på 4:48, 4:50 och slutligen 4:47. Bäst resultat hittills, inte en enda över 5:00. Tjoho. Bra träning ger resultat. I like

Tid: 58:51
Distans: 10.62 km
Medeltempo: 5:29 min/km
Medelpuls: 164 slag/min
Maxpuls: 184 slag/min
Kcal: 721


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0