Sista föreläsningen



Jag kan inte tro det är sant, men idag hade vi vår sista föreläsning. Sista föreläsningen på sjuksköterskeprogrammet. Helt ofattbart. I morgon är sista skoldagen, med examinationsseminarium. På fredag tar jag examen (!?). Tre år har gått fort. Mycket fort. När jag tänker tillbaka till termin 1. Då kändes det som evigheter tills jag skulle bli legitimerad sjuksköterska. Nu är jag där. Som student är man alltid skyddad. Har alltid någon som observerar dig. Någon som kontrollerar att du gör rätt. Men nu. Nu skall jag stå på egna ben. Ta egna beslut. Avgörande beslut. Ha någon annans liv i mina händer. Ett stort ansvar. Steget ut i arbetslivet. Min framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0