Löpning och kettlebell



Gårdagen inleddes med ett 7 km långt löppass i underbara fyra minus och klarblå himmel. Passet avslutades med några kettlebell övningar. Riktigt nöjd. Löpningen kändes bra. Det är dags att starta uppladdningen inför det halvmarathon jag fått för mig att genomföra. Det gör jag tillsammans med coachen Anders Szalkai 20 veckors träningsprogram inför ett halvmarathon. Jag har varit lite väl optimistisk och valt att köra programmet att klara halvmarathonet på 1 h och 45 minuter, vilket jag vet inte är genomförbart. Men tänkte dock endå försöka mig på träningsprogrammet även om mitt mål inte är att följa programmet till punkt och pricka. Dagens träning bestod av lätt distanslöpning 7 km på 40 minuter. Överskred dock tidsmarginalen på någon minut, men kände att jag inte klarade av att trycka på, för att åter igen tappa hoppet inför löpningen. Programmet startar med tre lugna distansveckor, för att sedan öka antalet träningspass och km. Kommer bli en tuff och rolig utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0