2010



Vi skålade in det nya året igår. Och vilken god mat. Nyårsmenyn bestod av fantastisk toast skagen, faktiskt den godaste jag smakat. Till huvudrätt tillagade Kim sitt specialrecept på marinerad kall fläskfilé och till detta serverades en gräddig potatisgratäng med en kall örtkryddad provencalesås. Desserten var kvällens stora höjdpunkt, en alldeles galet god chokladpannacotta. Behöver jag säga att vi blev mätta och belåtna? Tolvslaget såg vid nere vid torget där kommunen annordnat ett hejdundrande fyrverkeri. Singstar och trivial pursuit på detta gjorde 2009 års nyårsafton till en mycket trevlig afton.

Mina nyårslöften, eller mer korrekt, mina mål 2010 handlar mest om träning, (som alla andras). Mitt största träningsmål är att upprätthålla en passion och glädje för löpning. Genom denna löparglädje ska jag genomföra Göteborgsvarvet och springa i mål på under två timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0