Välkommen arbetslivet



Första dagen som legitimerad sjuksköterska är nu över. Var jag nervös - Ja. Var det mycket intryck - Ja. Kändes allt bara kaosartat - Ja. Har jag ont i huvudet nu - Ja. Men, den stora frågan, var det roligt - JA. Puh, vilken dag. Ordspråket att slängas ut i arbetslivet är det närmaste jag kan komma för att beskriva min första dag på jobbet. Men kul. Shit, vad kul. Kommer att trivas på denna avdelning. Gemenskapen och stämningen bland personalen är fantastisk. Önskar bara jag kunde flytta fram tiden en sådär 6 månader så jag slipper denhär första osäkra tiden. Men. Alla är vi nya någon gång. Och nu är det min tur att vara nybörjare. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till jobbet, skönt att ha ett jobb så fort efter man slutat plugga. Lycka till

2010-02-08 @ 18:55:14
URL: http://merci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0