Thailands djurliv



Vi fick uppleva en del utav Thailands rika djurliv under vår vistelse. Det började med att vi skulle försöka rädda några väskor som höll på att plundras utav två nyfikna apor. Jag började med att klappa händerna, kasta en sten, för att försöka skrämma bort dem. Men det lyckades inte. Sofie tänkte till ytterligare och tog sin handduk och gick fram och skulle vifta bort apan. Men då gick den ena apan i försvar. Visade tänder och fräste till. Hjärtklappningen infann sig på två röda sekunder och två blondiner sprang skrikandes där ifrån med en ilsken apa i hälarna. Vid nästa apbesök hade vi med oss ett dussin bananer som kompensation för att vi skrämde dem.

Ute på Hong Island upptäckte jag till min stora förskräckelse en kanske halvmeter lång smal limegrön orm hängande i trädet vi hade som skugga. Efter ett kanske lite för högt ormskrik, flockades halva strandens turister på våra handdukar med kameran i högsta hugg. Ingen ormrespekt där inte. I samma veva hörde vi någon prata om en Varan. Jag och Sofie gick bort. Och där låg den, bara några meter från sanden där folk låg och solade. En säkert två meter lång Varan. Vi som trodde det var en sådan plutt vi sett på Robinson. Vi zooma in och klicka av och gick stolta bort till killarna och visa vad vi fångat på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0