Rai Island, Lading Island, Hong Lagun och Hong Island







Vi gjorde ytterligare en oförglömlig båtutflykt. Denna gång hyrde vi en egen speedbåt som tog oss ut i ö-världen lite längre bort från Ao nang. Vårt första stopp var fantastiskt, oslagbart i alla kategorier. Rai Island, en liten ö mitt ute i havet. Inga fotspår i sanden. Bara vi fyra (och våra två thaichaufförer som gömde sig i skuggan). Här stannade vi tills tidvattnet nästan fick ön att försvinna. Vi tog oss vidare till Lading Island, som i princip bara bestod av turister. Vi gjorde ett snabbt stopp och tog oss vidare till Hong Lagun. Första gången jag är i en lagun, tror jag. Jättefina färger. Vattnet såg så mjukt ut. Alla de andra bada, utom jag. Jag vågade inte efter att Fredrik berättat en skräckis om vad som finns i lagunen. Vi fortsatte båtfärden mot Hong Island. Också en utav mina favoriter. Bästa stället att bada. Vattnet kändes annorlunda, lenare och mjukare på något sätt. På hemvägen stannade vi för att snorkla. Jag har ju varit med om bästa snorklingen någonsin i barriärrevet i Australien, så jag förväntade mig inte något storslaget. Vi såg tre olika fiskar tror jag. Men ändå fick jag panik i början. Här i Thailand matar man fiskarna när man snorklar, vilket leder till att en bananbit lockar till sig ett femtiotal fiskar som hoppar en centimeter framför ditt huvud och runt hela din kropp. Usch. Sammanfattningsvis kan jag avsluta med att säga att båtturen var värt varenda krona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0