Kontraster



Tillbaka till verkligheten. Till rutiner och vardagen. Snö i massor var vad som väntade oss. Snöstorm med snökaos har tydligen rått i Skåne den senaste veckan. Och löpsedlen varnar för ytterligare snökaos vara på ingång. Tänk, för bara några dagar sedan låg man på stranden i ljuvliga Thailand. Solens strålar blev bara starkare och starkare framåt eftermiddagen. En vattenmelon shake svalkade av kroppen i några minuter innan man var tvungen för att ta dagens tjugonde dopp. Värme. Härligt. Åh. Så fort kylan slog mot mig på Kastrups flygplats ville jag springa tillbaka och sätta mig på planet igen. Bort från snön. Bort från kylan. En herre vi möte på vår innegård påminde oss om sist Skåne hade en sådan här vit vinter var 1983. Inte konstigt man inte är vann. Det var ju det året jag föddes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0